A Milli Takım'ın Dünya Kupası'na erken vedası sonrasında Montella ve Hacıosmanoğlu'na eleştiri: 'Başarısız tablodan 'nasip değilmiş, kısmet değilmiş' edebiyatı ile ders çıkmaz!'

A Milli Futbol Takımımız, 24 yıl sonra katıldığı Dünya Kupası'na grup aşamasında veda etti. Turnuvadaki ilk iki maçında Avustralya ve Paraguay'a mağlup olan ve elenmesi kesinleşen Ay-yıldızlılar, prestij için çıktığı üçüncü ve son maçında turnuvanın en sahiplerinden olan grup lideri ABD'yi 3-2 mağlup etti.
A Milli Futbol Takımımız, 24 yıl sonra katıldığı Dünya Kupası'na grup aşamasında veda etti. Turnuvadaki ilk iki maçında Avustralya ve Paraguay'a mağlup olan ve elenmesi kesinleşen Ay-yıldızlılar, prestij için çıktığı üçüncü ve son maçında turnuvanın en sahiplerinden olan grup lideri ABD'yi 3-2 mağlup etti.
GÜNTEKİN ONAY, MEHMET AYAN VE FIRAT AYDINUS'TAN MİLLİ TAKIM DEĞERLENDİRMESİ
A Milli Takım'ın Dünya Kupası'nda yaşadığı hüsranı Hürriyet yazarları Güntekin Onay, Mehmet Ayan ve Fırat Aydınus bugün kaleme aldıkları köşe yazılarında değerlendirdi. İşte o yazılar;
Dünya Kupası’na veda ederken bir kez daha içimiz buruldu. ABD’nin rotasyonlu kadrosunu mağlup ederken tüm dünyaya gol atabildiğimizi ve maç kazanabildiğimizi gösterdik. İşe yaradı mı? Hayır.
Avustralya ve Paraguay’a gol atamadan kaybetmek, 24 yıl aradan sonra gittiğimiz Dünya Kupası’ndan böyle kolay bir grupta sonuncu olarak elenmek inanılır gibi değil.
Ne yazık ki Sinyor Montella, kendini başarılı görse de, yaptığı hatalı tercihler eve erken dönmemizi sağladı. Avustralya karşısında Kerem Aktürkoğlu’nu santrfor oynatmak, Paraguay ile yapılan ikinci maçta da aynı hatayı göz göre göre tekrar etmek kabul edilebilir bir futbol yanlışı değil.
Orkun Kökçü gibi teknik, zeki ve oyunu hızlandırma becerisine sahip üst düzey bir oyuncuyu yok saymanın da ne kadar yanlış olduğunu dün ABD karşısında gördük. Ozan Kabak ve Salih Özcan’ı ilk kez oynatmak, formalite maçında sahaya sürmek de Montella’nın daha önceki hatalarının adeta bir belgesi gibi oldu.
Dün Arda Güler ilk kez kalitesini ortaya koydu. Gol attı, atakları organize etti. Tüm oyuncularımız ay yıldızlı formanın değerini bilerek mücadele ettiler.
ABD karşısında galip gelmek yüzümüzde acı bir tebessüm bıraktı. Lider olarak bir üst tura çıkma potansiyelimiz varken böyle bir grupta sonuncu olmak gerçek anlamda çok büyük bir hayal kırıklığı. “Nasip değilmiş, kısmet değilmiş” edebiyatı ile bu Dünya Kupası’ndaki başarısız tablodan ders çıkaramayız.
Türkiye Futbol Federasyonu ve teknik ekip öncelikle başarısızlığı kabul ederek net ve somut bir durum değerlendirmesi yapmalı. Şu bilinmeli ki Milli Takım herkesin ve her şeyin üzerindedir. Kimsenin keyfi kararlarını bu millet taşımak zorunda değil.
Dünya Kupası’na veda etmek üzücü. Özellikle de rahat çıkabileceğimiz bir grupta, üstelik ev sahibi ABD’yi yenmiş olmamıza rağmen turnuvaya sadece altı gün sonra veda etmek insanın canını sıkıyor.
Üstelik bu tablo, rakiplerin bizden çok daha nitelikli olmasından kaynaklanmıyor. Tam aksine, kendi seviyemizin çok altında bir performans sergilememiz ve beceriksizliğimiz bu sonucun en büyük nedeni oldu. Yine de son maçta ev sahibi ABD’yi mağlup etmek, en azından itibar açısından küçük de olsa bir teselli verdi. Ancak bu galibiyet, yaşanan gerçekleri gözardı etmemize neden olmamalı.
Şimdi önümüzde eylül ayında başlayacak UEFA Uluslar Ligi var. Belçika, İtalya ve Fransa ile aynı gruptayız. Eğer milli takım adına alınacak bir karar varsa, bu maçlar başlamadan önce ivedilikle alınmalı. Eğer “devam” kararı verilecek ve teknik heyet ile bazı oyuncular konusunda aynı çizgi sürdürülecekse, en azından bu turnuvadan çıkarılan dersler doğrultusunda kafa yapısının değişmesi şart.
Yapılan açıklamalar ve verilen demeçler ışığında görünen tablo, Türkiye Futbol Federasyonu’nun ve Montella’nın “devam” kararı aldığı yönünde. Zaten milli takım döndükten ve Dünya Kupası macerası sona erdikten sonra kamuoyunun odağı yeniden kulüplere, transferlere, hazırlık kamplarına ve Avrupa kupalarındaki ön eleme maçlarına kayacak.
Diğer Haberler

ÖZET | Mısır tur atladı, İran rakiplerine bakacak!
2026 FIFA Dünya Kupası G Grubu 3. maçında Mısır ile İran 1-1 berabere kaldı.
2026 Dünya Kupası'nda grup maçları yarın yapılacak 6 müsabakayla tamamlanacak
Galatasaray Kulübü Başkanı Dursun Özbek, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda kulübün Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı’nda konuşuyor. Dünya Kupası'nda son 32 turu Güney Afrika-Kanada maçıyla başlayacak.

Hakan Çalhanoğlu: 'Sorumluluğu herkesten önce ben üstleniyorum!'
2026 FIFA Dünya Kupası'nda D Grubu'nu 1 galibiyet ve 2 mağlubiyetle tamamlayarak turnuvaya veda eden A Milli Futbol Takımı dün gece saatlerinde Türkiye'ye dönerken, kaptan Hakan Çalhanoğlu'ndan açıklama geldi. "Bugün söyleyecek çok şey var ama hiçbir kelime yaşadığım hayal kırıklığını ve üzüntüyü anlatmaya yetmiyor.

