A Milli Erkek Basketbol Takımı için medya günü düzenlendi
Beşiktaş GAİN Spor Kompleksi'nde gerçekleşen medya gününde Türkiye Basketbol Federasyonu (TBF) Başkanı Hidayet Türkoğlu, Türkiye Basketbol Federasyonu Sportif Direktörü Alper Yılmaz, A Milli Erkek Basketbol Takımı Başantrenörü Ergin Ataman, milli oyunculardan Alperen Şengün ve Cedi Osman, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
Avrupa Şampiyonası'ndaki başarının ardından milli takımın pencere maçlarında gösterdiği performanstan dolayı yaşadıkları gururu aktararak konuşmasına başlayan Basketbol Federasyonu Başkanı Hidayet Türkoğlu, grup maçlarının önemine dikkat çekerek, "Avrupa Şampiyonası'nda elde ettiğimiz ikincilikten sonra milli takımımızın pencerelere başladıkları süreçten bu yana gösterdikleri basketbol gerçekten bizleri gururlandırıyor. Önümüzdeki iki maçın da anlamını gerek sayın hocamız gerekse bütün sporcu arkadaşlar ne kadar önemli olduğunun bilincindeler. Bu iki maçı kazandığımız takdirde hem grubu lider bitirmemiz hem de öbür grup aşamasında da çok avantajlı duruma geleceğimizin farkındalar. Toplandıklarından bu yana gayet iyi hazırlandıklarını biliyoruz. İnşallah 2 Temmuz'da Bosna Hersek'te daha sonra 6 Temmuz'da Sinan Erdem Spor Salonu'nda Türk halkının önünde inşallah iki galibiyeti de alıp önümüzdeki eşleşeceğimiz grupta daha avantajlı duruma geleceğiz. O yüzden yönetimsel olarak her zaman hem hocamızın hem de sporcularımızın yanındayız. İnşallah ülkemizi gururlandıracak, bizleri gururlandıracak başarıyı elde ederler. Çünkü hedefimiz biliyorsunuz 2027 Dünya Şampiyonası'nda Katar'da olabilmek. O yüzden sporcularımızın şu an maça olan hazırlıkları bize her zaman onlara olan güvenimizi her zaman en üst seviyede tutmuştur. Onlar da sorumlulukların bilincindeler. İnanıyorum ki bu iki maça da o özveriyle, o bilinçle sahaya çıkıp inşallah karşılaşmaları kazanıp ülkemizi gururlandıracaklar. Yönetimsel olarak her zaman onların destekçisiyiz. İnşallah hep beraber güzel bir sonuçla ikinci gruba biraz daha avantajlı başlarız. Sonuçta hepimizin hedefi Türk basketbolunu her ortamda en iyi şekilde temsil edebilmek. Geçen yaz Avrupa Şampiyonası'nda milyonları gururlandıracak bir başarı elde ettiler. İnşallah bu pencerelerde ilk hedef Dünya Şampiyonası'na gidebilmek, daha sonra da orada inşallah tekrar ülkemizi gururlandıracak başarıyı elde edeceklerdir" diye konuştu.
'SON SEKİZ YILA BAKTIĞINIZ ZAMAN ÜLKEMİZE GERÇEKTEN AVRUPA'NIN EN BÜYÜK KUPALARI GELDİ'
ALPER YILMAZ: BU PENCEREYİ 6 GALİBİYETLE TAMAMLAMAK İSTİYORUZ
Türkiye Basketbol Federasyonu Sportif Direktörü Alper Yılmaz da FIBA 2027 Basketbol Dünya Kupası Elemeleri hakkında, "Bu pencereyi 6 galibiyetle tamamlamak istiyoruz. Bu ancak yolun yarısı ediyor. Ondan sonra oynayacağımız ağustos, kasım ve şubattaki pencerelerle Dünya Kupası'na gidip gitmeyeceğimiz belli olacak. Ama adım adım gitmek istiyoruz. Önce Bosna Hersek maçı, sonra da burada oynayacağımız İsviçre maçı bizim için önemli karşılaşmalar. Umuyorum ikide iki yaparız. Umarım iyi bir basketbol sahaya yansıtırız ve elimizden geleni yaparız. Gelen teknik ekibe ve bütün arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Gerçekten çok zorlu sezonlardan geliyorlar ama hiç bizi üzmeden buraya gelip milli forma için ter döküyorlar. Onların hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. 17 Yaş Altı Takımı'ndaki arkadaşlarımıza şimdiden başarılar diliyorum. Bu akşam zaten takım olarak onların yanında destek olmaya çalışacağız. İnşallah sonu madalya olur. Onlar da bizler gibi bu ülkeyi en iyi şekilde temsil etmeye çalışıyorlar" dedi.
ERGİN ATAMAN: AVRUPA'NIN EN İYİ, EN FORMDA TAKIMI OLARAK GÖSTERİLİYORUZ
"17 Yaş Altı Erkek Milli Takımı'ndan A Milli Takım'a oyuncu çağrılacak mı?" sorusunu yanıtlayan Ataman, " Aslında FIBA 17 Yaş Altı Dünya Kupası olmasaydı şu andaki kadrodan bir veya iki oyuncuyu da aday kadroya çağırmayı düşünüyordum ama Dünya Şampiyonası ile aynı tarihe denk geldi. Şu anda 17 Yaş Altı Milli Takımı'mızın şampiyonada madalya almasını bekliyoruz. Ondan sonra da bir sonraki ağustos kamp döneminde bir veya iki oyuncuyu kadroya da
Tam siteyi aç →